Fasolka szparagowa

Fasolka szparagowa

Share on FacebookTweet about this on Twitter

Fasolka szparagowa jest jedną z wielu odmian fasoli zwykłej. Szparagówka dzieli się na żółtą i zieloną. Pierwsza jest kremowa i delikatna w smaku (nadaje się idealnie jako dodatek do białych zup, kremów), a druga jest bardziej wyrazista w smaku i bardziej popularna.

Obie fasole są niskokaloryczne. Zawierają jedynie 27 kcal w 100 gramach, są bogate w witaminy A, C, K, sód, potas, wapń, żelazo, magnez, fosfor oraz błonnik. Składniki te pozytywnie oddziałują na wasz organizm podczas większości specjalistycznych diet.. Zaliczają się do nich diety dla kobiet w ciąży, diabetyków, osób odchudzających się. Fasolka szparagowa jest warzywem typowo sezonowym, jednakże w okresie zimowym staram się korzystać z dostępnych mrożonek, dzięki którym mogę dostarczyć składniki mineralne organizmowi nawet, gdy na straganach nie ma moich ulubionych warzyw. Latem koniecznie używajcie sezonowych warzyw i owoców, a sosy, warzywa i inne przetworzone produkty zostawcie na sezon zimowy.

 


Bibliografia:

  • M.Majewska, Fasolka szparagowa – właściwości lecznicze i odżywcze. Jakie witaminy zawiera szparagówka, http://www.poradnikzdrowie.pl, stan na dzień: 31.07.2017
  • P. Czikow, J. Łaptiew, Rośliny lecznicze i bogate w witaminy, PWRiS, Warszawa 1983, s. 116-117
Share on FacebookTweet about this on Twitter

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.