Groszek cukrowy

Groszek cukrowy

Groszek cukrowy jest popularny warzywem na świecie. Spożywany jest na surowo jak i po obróbce. Znany jest już od 10 tysięcy lat, a dzięki swojej popularności uprawiany jest w Europie, Azji, Afryce oraz Ameryce. Groszek został rozpowszechniony przez Francuzów, którzy zaczęli spożywać go jeszcze przez dojrzeniem.

Groszek cukrowy jako jedyny można spożywać wraz ze strąkami. Są delikatne i nie maja łyka. Mogą być głównym składnikiem dania jak i również tylko dodatkiem. Groszek zawiera 5% dziennego zapotrzebowania organizmu na witaminę A, 23% witaminy B1, 50% witaminy C oraz 44% witaminy K. Pokazuje to jedynie jak cenny dla naszego zdrowia jest groszek, który często jest bagatelizowany. Wiele osób, które zapytałam czy używają w przygotowaniu posiłków tego zielonego warzywa odpowiedziały, że jedynie do sałatek jarzynowych. Uważam, że wiele dań mogłoby być wzbogacone o ten smaczny i wartościowy groszek. Jednocześnie spożywanie go wspomaga układ odpornościowy, krwionośny oraz wzrok. Spożywany regularnie może zapobiegać anemii oraz chorobom serca.

To zielone warzywo powinno być spożywane przez wszystkich z nas. Anemików, wegetarian, uczulonych na gluten jak i tych na dietach.


  • B. Fulawka, Czy groszek zielony jest zdrowy? Wartości odżywcze warzywa. https://zdrowie.tvn.pl (dostęp na dzień 14.12.2018)

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.