Gruszka aligatora

Gruszka aligatora

Share on FacebookTweet about this on Twitter

Dziś na mój blat kuchenny trafił egzotyczny owoc – AWOKADO. Ostatnio jest dość popularny wśród osób, które są aktywne fizycznie. Najpierw przedstawię Wam awokado i opiszę jego właściwości.

Gruszka aligatora, czyli awokado pochodzi z Meksyku, aktualnie uprawiane jest głównie w Ameryce Północnej, Afryce i Azji. W medycynie naturalnej stosowane było przy bólach zębów, brzucha, walce z pasożytami, nadciśnieniu tętniczym.

Awokado jest źródłem wielu składników odżywczych, które potrzebne są waszemu organizmowi do prawidłowego funkcjonowania, w każdym wieku. Ten zielony owoc zalecany jest osobom przebywającym na diecie oraz wszystkim dla urozmaicenia jej. Wysoka kaloryczność gruszki aligatora oraz brak słodkiego smaku nie powinien Was odstraszyć. W 100 gramach otrzymacie 15 gram tłuszczu, jednakże takiego, który pozytywnie wpływa na organizm, zawiera również dużo witaminy E, lipidy – kwas oleinowy, błonnik. Gruszka aligatora pomaga regulować gospodarkę lipidową, dzięki czemu regularnie jadana może hamować rozwój miażdżycy, obniżać poziom cholesterolu. Dzięki wysokiej zawartości potasu awokado pomaga odkwasić organizm oraz pomaga osobom aktywnym fizycznie zregenerować mięśnie. Duża zawartość witaminy E, która nazywana jest witaminą młodości chroni organizm przed destrukcyjnym wpływem nadmiaru wolnych rodników.

Jak już wiecie awokado ma wiele składników, które pozytywnie wpływają na organizm. Niestety sam owoc ma charakterystyczny, dla mnie, mdły smak. Na szczęście jest wiele przepisów, które możecie zastosować, aby umilić sobie przygodę. Możecie dodać do awokado kakao, banana i kilka innych składników, aby uzyskać zdrowy krem kakaowy. Możecie również dodawać go do sałatek, zup, koktajli lub stosować zamiast masła. Osobiście wypróbowałam przepis na pastę – guacamole, który bardzo mi smakuje:
Składniki:
• Dojrzałe awokado
• ¼ cytryny
• Ząbek czosnku
• Opcjonalnie ugotowane jajko na twardo

Awokado obierzcie ze skórki, pokrójcie na kawałki dodajcie sok z cytryny, przetarty przez praskę ząbek czosnku. Wszystko zmiksujcie blenderem lub zgniećcie widelcem. Możecie dodać jajko.

Share on FacebookTweet about this on Twitter

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.