Jajko na miękko

Jajko na miękko

Share on FacebookTweet about this on Twitter

Ostatnio zauważyłam, że w dość szybki tempie znikają u mnie jajka z lodówki. Myślę, że mogę przyznać się, że zjadam 10 jajek na 10 dni. Raz występują w naleśnikach, innego razu na twardo do kanapek, do sałatki, jako jajecznica, dodatek do kotletów mielonych, do wypieków i deserów. Bez jajek nie wyobrażam sobie życia! Na szczęście dostarczają one wiele składników, bez których organizm mógłby funkcjonować w osłabiony sposób. Jajka zawierają wszystkie aminokwasy, których organizm nie jest w stanie sam wyprodukować. Jajka to również bogate źródło witaminy A, B, D, E, K,  kwasu pantotenowego oraz fosforu, potasu, sodu, wapnia, żelaza, magnezu, miedzi, cynku, selenu. W żółtku natomiast znajdziecie beta-karoten i luteinę. Jajka kiedyś były traktowane tylko jako źródło cholesterolu i zalecano 1 jajko tygodniowo, aktualnie lekarze i dietetycy zalecają około 5 tygodniowo.

Moim wieloletnim problemem było jak dobrze ugotować jajko na miękko? wychodziły na twardo lub jeszcze z płynnym białkiem. Udało mi się osiągnąć zamierzony efekt tylko jak znalazłam w kuchennej szafce garnuszek idealny na gotowanie jednego jajka czy szklanki mleka. Proces zacznijcie od wlania wody i wstawienia na gaz. gdy woda będzie już bulgotała używając łyżki powoli włóżcie jajko. Zróbcie to na tyle polowi, aby jajko mogło się ogrzać i nie pękło. Gotujcie przez 4 minuty. Zakończcie proces obróbki termicznej poprzez wylanie wody i zalanie jajka zimną wodą.

 


Bibliografia:

  • Jolanta Dyjecińska, Magdalena Moraszczyk, Jajko źródło białka, skarbnica witamin, stan nan dzień: 24.02.2017, http://www.poradnikzdrowie.pl
Share on FacebookTweet about this on Twitter

2 thoughts on “Jajko na miękko

    1. Dla mnie największą niespodzianką jest, gdy chciałabym jajko na miękko a otrzymuję na twardo… Rozczarowanie wielkie, ale też się zje :p

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.

Inline
Inline