Orzechy świata

Orzechy świata

 

Bakalie to jeden z rodzajów zdrowych przekąsek. Zawierają one dużą ilość błonnika, zdrowych tłuszczy i witamin. Zaleca się, abyście zjadali garść orzechów dwa razy w tygodniu. Pomogą one dostarczyć organizmowi potrzebnych witamin, składników jak również wielu kalorii. Rodzajów orzechów jest kilkanaście, warto abyście wypróbowali większość i wybrali te, które Wam odpowiadają. Warte uwagi są: orzechy arachidowe, brazylijskie, laskowe, makadamia, migdały, nerkowca, pekan, pini, pistacje, włoskie. Aktualnie przedstawiam wam kilka z nich.

ORZECHY ARACHIDOWE lub ZIEMNE

Pochodzą z Brazylii i są najbardziej bogate w białko, dzięki czemu są najbardziej cenionymi orzechami. Nie powinno was zmylić, że należą do grupy roślin strączkowych, jak fasola, soczewica. Dojrzewają ok. 5 cm pod ziemią i są źródłem argininy, niacyny, witaminy B3, Dzięki czemu koja nerwy, łagodzą stres.

ORZECHY BRAZYLIJSKIE

Orzechy brazylijskie uprawiane są w Brazylii, Peru i Boliwii. Niestety ich populacja z roku na rok zmniejsza się przez co zwiększa się ich cena. Z uwagi na kształt są to jedne z większych orzechów, jednakże nie są najbardziej kaloryczne. Już w 100 gramach znajduje się 650 kcal, jednakże zawierają one wiele składników i witamin. Dzięki orzechom brazylijskim dostarczamy organizmowi białko, błonnik, kwasy organiczne, witaminy B1 i E oraz dużą ilość selenu, który zwiększa odporność organizmu.

ORZECHY LASKOWE

Orzechy laskowe to owoce leszczyny dosyć popularnej w Polsce. Bakalie te wyglądają jak małe kulki. Zawierają dużo potasu, witaminy B, E oraz błonnik. Potocznie orzechy te nazywane są „witaminami młodości i płodności” z uwagi na dużą zawartość witaminy E.

ORZECHY MAKADAMII

Orzechy makadamia pochodzą z Australii i Nowej Zelandii. Kształtem są trochę większe od orzechów laskowych. Niestety orzechy makadamia są najbardziej kaloryczne. W 100 gramach zawierają 700 kcal. Powodem jest skład, w który wchodzi 76% zdrowych tłuszczów nienasyconych. Zmniejszają one poziom cholesterolu i zmniejszają ryzyko wystąpienia chorób serca. Zawierają również białko, błonnik, witaminę A, B i E, fosfor wapń i żelazo.

MIGDAŁY

Migdały pochodzą z regionów bliskiego wschodu. Swoim kształtem przypominają elipsę i są trochę większe od orzechów laskowych. W 100 gramach tych orzechów najdziecie 460 kcal, jak na orzechy to nie tak dużo. Zawierają najwięcej witaminy B2, E i błonnika oraz nienasyconych tłuszczy i potasu.

Pozostałe rodzaje orzechów przedstawię Wam w kolejnym poście. Nie chciałabym was zasypać informacjami. Pamiętajcie, że pomimo kaloryczności orzechów są one fantastyczną, zdrową przekąską. Na pewno nie powinniście przesadzać z jednorazową ilością, ponieważ są raczej ciężko strawne i wysoko kaloryczne.

 

 


Bibliografia:

  • Magdalena Moraszczyk, Które orzechy są najzdrowsze? Dietetyczny przegląd orzechów, stan na dzień: 18.11.2016, http://www.poradnikzdrowie.pl
  • Stella/rp, 5 najzdrowszych orzechów jakie możesz zjeść, stan na dzień 18.11.2016 http://tvnmeteoactive.tvn24.pl
  • Monika Majewska, Orzechy ziemne (arachidowe) właściwości i wartości odżywcze fistaszków, stan na dzień: 18.11.2016 http://www.poradnikzdrowie.pl
  • Kinga Żuralska, Orzechy brazylijskie i ich właściwości, stan na dzień: 18.11.2016 http://potreningu.pl
  • poradnia.pl, Orzechy makadamii – zastosowanie i właściwości, stan na dzień 18.11.2016 http://www.poradnia.pl
  • potreningu.pl, Fenomen migdałów – znikające kalorie, stan na dzień: 18.11.2016 http://potreningu.pl
  • Monika Majewska, Migdały – właściwości i wartości odżywcze migdałów, stan na dzień: 18,11,2016 http://www.poradnikzdrowie.pl

One thought on “Orzechy świata

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.