Papryka

Papryka

Share on FacebookTweet about this on Twitter

Papryka jest kolejnym sezonowym warzywem w Polsce. Warto z niego korzystać i dodawać do wszystkich potraw, które robicie. Papryka na szczęście pasuje zarówno do drobiu, wieprzowiny i wołowiny.
Najpopularniejszymi potrawami są: gulasz, zupa meksykańska (przepis tutaj), leczo, papryka faszerowana. Możecie również zjeść ją na surowo na kanapce, bez dodatków lub w sałatce np. z musztardą francuską (przepis tutaj).

Papryka dostarcza do organizmu wielu cennych składników m.in.: witaminy A, B6, E, C, K oraz wapń, żelazo, magnez, potas i fosfor. Oczywiście wszystkie warzywa i owoce są najzdrowsze na surowo, jednakże nie dla każdego będzie odpowiednia. Skóra papryki należy do ciężkostrawnych, dlatego nie zmuszajcie się i możecie spokojnie pozwolić sobie na obranie jej. Papryka na szczęście należy do słodkich warzyw, dzięki czemu może spokojnie służyć jako zdrowa przekąska w pracy, między posiłkami lub na domowym przyjęciu. Sprawdzi się na pewno jako składnik koreczków. Szczególnie polecam ja każdemu komu tylko zasmakuje. Polecana jest zarówno dla kobiet w ciąży, diabetyków oraz dla wszystkich, którym smakuje papryka.

 

 

Share on FacebookTweet about this on Twitter

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.

Inline
Inline