Płatki śniadaniowe

Płatki śniadaniowe

Płatki śniadaniowe z mlekiem lub jogurtem są jednym z najpopularniejszych pomysłów na śniadanie oraz chyba najłatwiejszym. Jest wiele płatków, które możecie wybrać na składnik główny, jednakże zwróćcie uwagę czy, aby na pewno są zdrowe- z pełnego ziarna, nieprzetworzone.

Płatki kukurydziane są chyba najpopularniejsze, Jedzą je zarówno dzieci jak i dorośli. Są bezglutenowe, ale jednocześnie zawierają bardzo dużą ilość węglowodanów, bo w niektórych przypadkach aż 83 gramy /100 gram suchych płatków. Biorąc pod uwagę, że jedna łyżeczka to 5 gram cukru to, aż 16-17 łyżeczek cukru… to prawie 1 cukiernica…

Płatki słodkie głównie podawane dzieciom. Rodzice często zalewają je tylko mlekiem. Okazuje się że wcale nie są takie gorsze od płatków kukurydzianych, ponieważ również zawierają około 70-80 gram węglowodanów/ 100 gram suchych płatków w tym około 8 gram cukru. Jeśli lubicie słodkie płatki a z rozsądku wybieracie kukurydziane to uważam, że nie ma najmniejszego sensu.

Płatki owsiane są najzdrowsze z tego zestawu. Zawierają 63 gramy węglowodanów / 100 gram produktu, w tym 2 gramy cukru oraz 6,9 gram / 100 gram produktu błonnika. Zawierają również witaminy B1, B6, E, oraz nienasycone kwasy tłuszczone, których organizm nie potrafi wytworzyć. Owsianka ( przepis na tradycyjną oraz przepis na nocną owsiankę)jest dietetyczna oraz zawiera średni indeks glikemiczny, dzięki czemu świetnie nadaje się dla osób przebywających na diecie oraz diabetyków.

Płatki śniadaniowe jak widzicie są różne, jednakże starajcie się wybierać te mało przetworzone i z małą ilością cukru a dużą zawartością błonnika. Jogurt tez powinniście wybierać naturalny, aby uniknąć dodatkowej porcji cukru. Aby śniadanie było słodsze możecie dodać daktyle, żurawinę lub inne owoce. Śniadanie to w końcu najważniejszy posiłek w ciągu dnia, więc warto zadbać o jego składniki odżywcze.

 

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.

Inline
Inline