Śliwki

Śliwki

Śliwki kojarzą mi się z letnio/jesiennym ciastem, które obiecuje że zrobię, oraz ze świątecznym kompotem z suszu. Jednakże, warto jest, aby znalazły się w waszej codziennej diecie. Zawierają jedynie 50 kcal w 100 gramach świeżego owocu, jednakże suszone już zawierają około 300 kcal.

Śliwki są bardzo bogate w witaminy A, B6, C, E, K oraz wapń, potas, żelazo i fosfor. Ich regularnie spożywanie może obniżać ciśnienie krwi, zapobiegać zaparciom.

Owoce te są najczęściej używane są do wypieków, knedli oraz do faszerowania mięsa. Zwłaszcza suszone nadają piękny aromat każdej pieczeni. Tak na prawdę polecane są do każdej ciężkostrawnej potrawy. Dzięki zawartych w nich składnikach proces trawienia w organizmie łatwiej zachodzi. Śliwki posiadają dużo węglowodanów, jednakże dla urozmaicenia diety przydadzą się każdemu, zarówno kobiecie w ciąży, wegetarianom, osobom na diecie, którym zależny na zmniejszeniu wagi oraz tym zdrowo odżywiającym się. Pamiętajcie, że nawet kilka śliwek dziennie w sezonie dostarczy organizmowi trochę więcej składników mineralnych i witamin.

 

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.

Inline
Inline