Wszystko o Kaszy

Wszystko o Kaszy

W sklepach znajdziecie wiele odsłon kaszy, m.in.: jaglaną, jęczmienną, gryczaną, bulgur, kuskus, orkiszową, mannę i inne. Prawie wszystkie są bardzo wartościowe i warto pomyśleć o włączeniu ich do jadłospisu. Kasza jest na pewno o wiele lepsza, niż ziemniaki czy inny dodatek do dania, dlatego tez cieszy mnie coraz większa ich popularność.

Kasza gryczana

Jest ciemno brązowa, uzyskuje się ją z gryki, dzięki czemu jest produktem bezglutenowym. Możecie wyróżnić dwa jej rodzaje prażoną oraz nieprażoną. Kasza gryczana jest świetnym źródłem fosforu, wapnia, magnezu oraz posiada niski indeks glikemiczny.

Świetnie pasuje do sosów mięsnych, grzybowych, kotletów.

Kasza jaglana

Przypomina malutkie żółte kuleczki, które powstają z łuskanego ziarna prosa. Jest bezglutenowa i zawiera dużo cennej miedzi.

Nadaje się przy kremowych konsystencjach, plackach, kremach, budyniach oraz do faszerowania warzyw.

Kasza jęczmienna

Chyba najbardziej znany rodzaj kaszy, który wyrabiany jest z ziarna jęczmienia. Większa jej wersja to pęczak. Obie zawierają bardzo dużo błonnika.

Kasza orkiszowa

Mała, drobna kasza o lekko brązowym kolorze, która obniża cholesterol, poprawia odporność, wspiera pracę układu pokarmowego. Swoje właściwości zdrowotne kasza orkiszowa zawdzięcza zawartości nienasyconych kwasów tłuszczowych, witamin i minerałów.

To tylko nieznaczna cześć kasz, które możecie włączyć do swojej diety. Kasze pasują do  większości potraw, a jeśli nie to niektóre z nich mogą być składnikiem wielu wspaniałych potraw.

 

 

2 thoughts on “Wszystko o Kaszy

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.

Inline
Inline