Zielony jęczmień – fit koktajl

Zielony jęczmień – fit koktajl

Share on FacebookTweet about this on Twitter

Zielony / Młody jęczmień jest coraz bardziej popularny. Na wielu forach i artykułach mniej lub bardziej sponsorowanych opisywany jest w samych superlatywach. Trudno jest oddzielić prawdę od pół prawdy, jednakże młody jęczmień oraz inne produkty jak kasza jęczmienna na pewno posiadają wiele cennych składników, które powinny znaleźć się w każdej diecie.

Młody jęczmień polecany jest dla osób przebywających na dietach odchudzających oraz dla cukrzyków. Jest to związane z wysoką zawartością błonnika oraz Witaminy C i E. Bogaty jest również w witaminy z grupy B oraz składniki mineralne jak:  beta-karoten, żelazo, wapń, cynk i magnez.

Młody jęczmień w postaci proszku uzyskuje się przez wyciśnięcie soku, który następnie suszy się za pomocą odparowania wody pod ciśnieniem w niskiej temperaturze. Ten sposób produkcji pozwala zachować właściwości zielonego jęczmienia.

Minusem młodego jęczmienia jest trawiasty smak, który często utrzymuje się po dodaniu go do potraw. Sposobem na przyjmowanie zielonego proszku jest przemycanie go w różnych owocowych koktajlach. Dzięki połączeniu z owocami charakterystyczny smak młodego jęczmienia jest niewyczuwalny. Składniki:

  • pół jabłka
  • banan
  • kiwi
  • 100 ml wody
  • 1 łyżka młodego jęczmienia

Składniki obierzcie ze skórki, dolejcie wody i zblendujcie do uzyskania jednolitego koktajlu.

 


  • M. Masna, Zielony jęczmień właściwości i zastosowanie. Czy zielony jęczmień pomaga schudnąć?, http://www.poradnikzdrowie.pl, stan na dzień 31.08.2017
  • T. Sowiński, Młody jęczmień – wartościowy dodatek czy marketingowa wydmuszka, http://www.potreningu.pl, stan na dzień: 31.08.2017
Share on FacebookTweet about this on Twitter

One thought on “Zielony jęczmień – fit koktajl

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.

Inline
Inline